Lavinto x 4 ja KKWCS-visiittejä

Aikaa on kulunut, kun viimeksi uutisoitiin mitään tiimin tapahtumista. Ja onhan tässä välissä tapahtunutkin. Pahoittelut hiljaiselosta, nyt aloitetaan viime kauden perkaaminen.

Pirkanmaan fossiilikisa #5 – Lavinto – 5.8.2013
Kilpailuun pääsi osallistumaan vain Teemu ja Jarkko. Auton kanssa oli ongelmia, joiden takia ajovuorot jaettiin siten, että Jarkko ajoi kaksi ensimmäistä ja Teemu viimeisen startin. Ensimmäinen startti meni päin sitä kuuluisaa, vaan ei toista autoa. Auto ei toiminut kunnolla ja Jarkko keskeytti kisan. Syyksi osoittautui löystymään päässyt akseli. Toisessa startissa Jarkko ajoi aiempiin suorituksiin verrattuna hyvin ja ohitti alussa useampia. Vähemmän sanoja enemmän kuvaa, tästä löytyy videoraportti:

Viimeisen startin ajoi Teemu, sijoitus ja suoritus samaa hyvää keskitasoa kuin kakkostartissa. Eli sijoitus vähän kymmenen huonommalla puolella.

KKWCS Round 6 – Lavinto – 10.8.2013
Kovat odotukset. Kohtalainen suoritustaso. Teemu aika-ajon sateessa miljoonaa ykkösmutkasta pihalle -> hänniltä ei ehtinyt noususijoille D-finaalissa. Jarkko ja Petri kärsivät sekä huonosta auto- että kelituurista. Tiimin suoritustasosta vastasi Andy, jolla oli kohtalaisen autotuurin lisäksi myös hyvä päivä radalla. Sijoitus kärkijoukoissa ja vähän rohkeammalla/röyhkeämmällä ajolla podiumillekin olisi ollut mahdollisuus. Nostamme kuitenkin hattua rehdille ajolle ja kilkkailun välttämisille. Ainakin yritämme.

Tunninkisa #3 – Lavinto – 15.8.2013
Kolmossija tasaisella puurtamisella. Jarkko aloitti ihan ok, mutta toinen kuljettaja kilkkasi ja spinnauksen takia sijoitus putosi hännille. Pari ohitusta ja Andyn tasaisen hyvä suoritus nosti tiimin vitossijalle. Viimeisen stintin alkaessa alkoi sataa vettä ja Petrin sadekelin vauhti viimeisellä stintillä nostikin tiimin kolmanneksi. Kaikki muut olivat selvästi hitaampia heti kun tuli muutama pisara radalle. Edes sadekelin specialisti Mikko Peltonen ei pysynyt tässä vauhdissa mukana. Senna-kypärä sai siis oikeutta itselleen. Kolmossija vankisti sijoitusta top3:ssa kokonaiskisan osalta.

“Ensimmäistä kertaa koko kaudella tuntui hyvältä. Ensimmäistä kertaa oli todella vauhtia muihin kilpailijoihin verrattuna. Taidankin toivoa sadetta jatkossa kaikkiin kisoihin.” -Petri

KKWCS Round 7 – Forssa – 16.8.2013
Forssan kisaan tiimiläisistä osallistui vain Teemu, joka ei saanut ajovuoroa tunninkisaan. Teemoja: Autotuuri. Varikolla nillittäminen.

KKWCS Round 8 – Hyvinkää – 31.8.2013
Kilpailuun osallistuu vain Jarkko. Aika-ajojen kolmossija Teemun ja Petrin kannustaessa salaa, mutta näkyvästi penkereellä! Kisassa tuli valitettavasti se perinteeksi muodostunut Kummeli-autotuuri ja pahnan pohjimmainen ruoska alle. Loppusijoitus siis seitsemäs. Jarkko oli jo keskeyttämässä finaalin hänniltä vikuroivalla autolla, mutta kun samaan aikaan keskeyttää eräs kuljettaja, jonka kanssa ollut aiemmin vähän sanaharkkaa, niin hyppää “Jacques” ihan vaan vittuillakseen takaisin autoon ja ajaa puuttuvat kierrokset. Kannustaneen kaksikon illanvietto sumeaa. “Liivijengiläisen” kanssa pelattiin piljardia.

Tunninkisa #4 – Lavinto – 14.9.2013
Kulkumurheita, auto liukas. Renkaan tyhjeneminen Teemun ensimmäisellä stintillä. Jarkko paini kulkupuolen ja käytöksen takia toisella. Teemu keskeyttää viimeisellä stintillä vetorattaan hajoamiseen. Loppusija viides, kun muitakin autoja hajoaa jo aiemmin. Tässä vaiheessa ei keskeytyskään enää jaksanut enää vituttaa. Räsäsen Jonen kanssa tehtiin kauppoja ja odotukset ensi kauden paremmasta vauhdista nousivat.

KKWCS Round 9 – Hanko – 28.9.2013
Hangosta tiimillä on jo nyt paljon hyviä muistoja, joten paikalle mentiin iloisin mielin ja hyvin odotuksin. Aika-ajoissa lähes koko tiimille osuikin kohtalainen autotuuri. Andy, Jarkko ja Petri hoitivat itsensä suoraan A-finaaliin. Teemulla huonompi auto ja kohtalona B-finaalin kakkosruutu. Suvereenilla ajosuorituksellaan Teemu kuitenkin hoiti homman ja voitti näytöstyyliin aivan ylivoimaisesti B-finaaliin. Näin ollen saimme koko tiimin A-finaaliin ensimmäistä kertaa miesmuistiin.
A-finaali olikin omanlainen spektaakkeli. Jarkko otti kovan startin hyvin kiihtyvällä autollaan ja nousi Andyn edelle viidenneksi. Mutkissa auto ei kuitenkaan toiminut kuljettajan haluamalla tavalla ja kärki pääsi karkaamaan. Lopulta sijoitukset asettuivat siten, että Team 107 kuljettajat ajoivat sijoilla 6-9 keskinäisessä junamuodostelmassa kilpaa sijoituksia päittäin vaihdellen. Tämä oli kauden kenties hauskin kilpailu, joka kuitenkin päättyi Petrin älyttömään paikkausyritykseen. Yritti kamikazekikalla Teemun ohi, spinnasi ja blokkasi Jarkon. Teemulta siis hyvä suoritus ja oli tiimin paras. Andy, Petri ja Jarkko sitten seuraavina. Alla Petrin kypäräkamerakuvaa koitoksesta:

Loppukauden hulinoista seuraavassa postauksessa, ja sitten onkin aika kääntää katseet tähän kauteen.

Huhut kertovat, että “Lassekin” on jo nähty Lavinnon metsissä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

*

Voit käyttää näitä HTML-tageja ja attribuutteja: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>